lördag 3 juli 2010

facebook och värme

God lördagkväll, hörrudu.
Vi ska prata Facebook igen! Men inte än.

Varmt som satan idag, men det vet du nog redan. Om du inte märkt det, uppsök läkare pronto. Fast then again, ovärt att sitta på akuten när det är så fint väder. Never mind!

Jag och min kära mor har spenderat halva dagen på stan. Sjukt värt. Inga människor (utom familjen Corin) är dumma nog att spendera en 30-gradig, solig lördag på stan, så vi hade affärerna mer eller mindre för oss själva. På lunchstället refererade personalen till oss som "min kund" (var nära på att skriva "min hund".. Hade fått en lite annan effekt!). Så, vi hade det bra. Strosade runt och köpte saker till mig, eftersom jag råkar bli ett år närmre tant imorgon. Pust och frust.

Men nu till det viktiga! Facebook! Känns viktigt, så ska vara riktigt. Ämnet är de förfärligt oklara "Pages" som finns på FB.
Häromdagen rekommenderades (1) Vi som älskar sommaren och (2) Helg!
Och så kan man trycka på "Like".
Och så gör en herrans massa folk just detta.
Och så tänker jag "vad i hela fridens namn HÄNDER?".
Hade det varit så att det var sk Pages som karaktäriserade en människa på något vis så hade det väl varit okej! Men, seriöst.. Hur många människor i Sverige gillar inte sommaren? Och vem får ångest på torsdagkväll för att "imorgon är det HELG!"?
Nej.. Just det.
De som startade "Vi som älskar sommaren" och "Helg!" är bara två tolvåringar som törstar efter folk som "Like"ar.

Dagens bekräftelsebehov är lite annorlunda.
Facebook tar över.
Like?

1 kommentar:

Madeleine Liljegren sa...

Haha, vilket roligt inlägg! De andra också för den delen. Kul att hitta din blogg. Ses i korridorerna!

/M