söndag 20 juni 2010

mot vänligheten!

"Citat Wiki: "En ödmjuk person har en balanserad självuppfattning och är medveten om sina begränsningar."
medveten om sina begränsningar - om man har några.
balanserad självuppfattning - om allt ligger på ena sidan på en gungbräda så är det jävligt stabilt tycker jag."

Nicklas är en av de mest ironiskt självgoda människor jag umgås med (eller är det ironiskt? Han kanske faktiskt fastnar framför speglar när han går förbi för att han tycker att han är så sjukligt smoking hot). Självgodheten kanske märks ovan.
När det kommer till mig är jag lite smått elak mot folk. Folk som kan hantera det, that is (hoppas på att de kan det..) (jag är egentligen inte elak, mest briljant i mina kommentarer som ofta kan följas upp av ett "SNAP!").
Vi insåg därför häromdagen att vi kanske borde åka på vänlighets-bootcamp, så att vi kan bemöta varandra med ett vänligt leende istället för med en spydig (rolig) kommentar, hjälpa varandra i svåra stunder istället för att utnyttja det fantastiska moment som bjuds på och erbjuda varandra det vi egentligen själva vill ha vara för att det ger en sån härlig känsla av att ge! (Detta även när det gäller framsätet i bilen. Efter bootcampet, då ska jag ge bort framsätet med glädje! Eh.. efter bootcampet)
I alla fall, som man kanske kan misstänka efter att ha läst föregående citat, så går vår väg mot den vänliga, ödmjuka och icke-självgoda personligheten sådär. Eller åt helskotta. You pick. Jag skyller på att vi inte varit på bootcamp än.

Men! Då tänkte jag igen - det är klart vi fixar att bli snälla! Herregud, det är väl inte så svårt! Jag gav mig på ett försök direkt.
Nicklas: Jag måste låna din mobilladdare sen.
Jag: Gärna!
Nicklas: Vadå gärna?
Jag: Jag vill inget hellre än att låna ut min laddare till dig! *stort leende*
Det blev en konstig stämning. Nicklas kollade snett på mig och gick lite längre ifrån.

Konstaterande: Omvända människor är som frälsta människor - obehagliga.
Slutsats 1: Jag tror jag skiter i den här vänlighetsgrejen.
Fundering: Om ingen annan vet hur man "gör om - gör rätt, var snäll - somna gott varje kväll!"?
Slutsats 2: Fast then again. Jag sover bra ändå.

Och när det gäller Nicklas så tror jag att han trivs bra med sig själv ändå;
"ibland är den bästa lösningen också den enklaste
you can quote me on that"

1 kommentar:

Jag vill vara anonym sa...

Det här inlägget tycker jag definitivt är värt en kommentar. Den där Nicklas verkar ju helskön! Och snygg är han också!